Ingredients:
- Mig pollastre de l'era (aprox. 800 gr) amb el fetge
- 6 escamarlans
- 1 ceba
- 3 tomàquets madurs
- 10 pinetells botó
- 100 ml. Ratafia
- 200 ml. de brou de pollastre o de verdures
- Oli d'oliva, sal, pebre
- Per la picada (ametlles, avellanes, pinyons, bastonets de pa, 2 grans d'all, una branca de julivert, mig fetge de pollastre)
- Farigola llimonera - romaní
Elaboració
Tallar el pollastre a trossos petits i salpebrar.
En una cassola amb una mica d'oli daurar el pollastre i anar reservant (també fregim el fetge, que el farem servir per fer la picada). A continuació fer el mateix amb els escamarlans i per últim amb els bolets.
Ho traiem tot, i en el mateix oli hi tirem la ceba tallada molt petita, amb foc baix, deixant que se'ns quedi ben confitada. A continuació hi tirem el tomàquet ratllat, sense pells ni llavors, i deixem confitar tot plegat fins que ens quedi un sofregit ben fosc.
Aboquem la ratafia i deixem destapat 5 minuts, que se'ns evapori l'alcohol.
Hi incorporem el pollastre i els bolets, remenant bé, i hi tirem el brou. Tapem i deixem que ens vagi coent a foc baix, durant aproximadament mitja hora.
En un morter, fem la picada ben fina , amb la bosseta de picada (fruits secs, bastonets, alls, julivert i mig fetge de pollastre).
Quan veiem el guisat que li falti poc, ho destapem i incorporem els escamarlans i la picada, que ens quedi tot ben barrejat, i deixar uns 20 minuts més.
Emplatar, amb unes branquetes d'herbes.
*com tots els guisats, millor fer 1 o 2 dies abans, tot i que fet del mateix dia també surt boníssim.
